7 maj 2009

Börsen idag

Börsen började ju fel eftersom jag gick in i BEAR igår. Jag sålde Precise efter en uppgång idag på 15% (mitt på dagen), köpte mer BEAR för pengarna. Gick också ur RIMM direkt vid USA-öppningen. (kom ut på över 77 dollar!) Tur att jag kom ut som jag gjorde. Aktien slutade nästan 5% lägre.

Jag köpte på mig rejält med BEAR under dagen. Sista halvtimmen köpte jag in Ericsson igen. De fick lite för mycket stryk av marknaden efter sin presentation i USA tycker jag. Ericsson bör ha bra chans att rekylera upp mot 70kr snabbt igen. Jag fortsätter köpa imorgon när den öppnar ner.

Färsk notering på portföljen är en uppgång på 135% under 2009. (Mycket tack vare en effektiv strategi för belåning av aktier. Utan belångin hade jag aldrig kunna nå dessa siffrorna).
50% BEAR
20% KARO
30% ERIC
+ likviditet, men innehaven är fördelade ungefär som ovan.

Nu ser jag fram emot en spännande fredag!!