6 maj 2009

Börsen & Portföljen idag

Börsen & portföljen fortsätter upp. Jag börjar dock tro att det är dags för en rekyl snart. Börsen har gått upp 6 dagar i rad nu. Jag har idag avyttrat Ericsson med en bra vinst. Det blev visserligen bara en uppgång på 1 kr/aktie denna gång, men jag hade många aktier :-)

Jag har minskat innehavet i RIMM med 40% efter en uppgång på 8% på en vecka. Jag ligger dock kvar med en stor del av innehavet lite till. Har $80 som målkurs för mitt innehav. Det kommer att uppnås inom 2-3 dagar om börsen håller sig positiv i USA.

Jag har också minskat innehavet i Prec med 20% igen, samt gått ner 25% med innehavet i KARO. Jag har förutom det köpt XACT BEAR idag, Bear står nu för cirka halva portföljvärdet. Jag väljer att ligga kvar i vissa aktier, men tror att det kommer en korrigering inom kort. Antingen i slutet av denna vecka, eller i början av nästa. Om uppgångarna fortsätter kommer jag öka mitt innehav i BEAR. Är övertygad om att det inom kort kommer en rejäl nedgång. Jag behöver bara 2-3% total nedgång för att tjäna rejält med pengar på den.

Hexagon överraskade positivt idag. Det är en bra aktie och ett bra företag. Jag valde dock att lgiga utanför över rapport eftersom det alltid är riskabelt, och jag tyckte risken var större denna gång än förra kvartalet.

Portföljen är upp cirka 115% under 2009 i skrivande stund...