17 mars 2009

Börsen & Portföljen idag

Idag var totalt sett en bra dag tycker jag. Portföljen gick upp 0,8% idag. Karo Bio var oförändrad, XACT Bear ökade över 2% totalt. Dock ska noteras att USA går starkt, och min XACT Bear lär falla tillbaka imorgon igen, i alla fall initialt. Min magkänsla säger mig dock att jag ska ligga kvar lite till, i alla fall någon dag till... Men jag kan ha fel, det har hänt förut :-)
New Wave fortsatte stiga till min förtjusning, det hade självklart varit roligare om jag haft en post i bolaget, men det har jag ju tyvärr inte för närvarande. Det är bara att "gilla läget". Men jag tror fortfarande att NWG är en av de bästa placeringarna långsiktigt på OMX idag.

Eniro höll emot starkt, Den laddar för ett utbrott, och något säger mig att det utbrottet kommer att peka uppåt. Jag hoppas verkligen att jag inom kort kan komma in i aktien igen.

Bankerna föll tillbaka lite, men jag vill gärna ha ner dem "lite till" för att se dem som riktigt attraktiva kortsiktigt. Långsiktigt ligger de självklart på attraktiva nivåer, men vågar inte gå in i bankerna långsiktigt. Kortsiktig trading kan dock vara intressant. Men då vill jag ha ner framför allt Swedbank mot 20kr. Då går jag in tungt!

Hexagon föll tillbaka lite, men har gått från 35 till 40kr på en vecka, den var uppe på 42 o vände idag. En stabilisering runt 40kr är bara nyttigt. långsiktigt är denna aktie kraftigt undervärderad, kortsiktigt så är det lite smolk i bägaren av strategichefens utförsäljning (tycker i alla fall jag).

Nu väntar vi med spänning på morgondagen, och kanske en efterlängtar pressrelease från Karo Bio angående postiva resultat för KB3305? Eller något annat spännande :-)

läs om dagens börs på affärsvärlden.se