17 mars 2009

Maths O Sundqvist & Carnegie kommer överens!

Jag älskar entreprenörer! Det kan jag väl börja med att skriva... Jag har följt debatten och historien runt & om Maths O Sundqvist hela vägen från hyllad företagsledare och "imperiebyggare" till "för högt belånad investerare". 
Folk får säga vad de vill, och jag känner självklart inte till hela historien, men jag står på Maths sida! Oavsett vilka argument folk visar mig. Han har självklart gjort fel, han har lånat för stora summor, blivit för girig, men det är nog lätt hänt i den "yra" som infunnit sig senaste åren med låga räntor och ständigt ökande värden på fastigheter och företag.

Maths bygger ändå långsiktigt, och människor som han måste Sverige vara rädda om! Är det fult att tjäna pengar? Självklart inte, det vill väl alla göra? Är det fult att våga? Självklart inte! Sverige skulle må mycket bättre om fler vågade "ta steget"!

Jag hoppas att uppgörelsen på sikt kan föra Maths tillbaka till finrummen och jag hoppas innerligt att hans imperium åter börja växa sig starkare & starkare. Maths är en sådan människa som jag själv skulle vilja göra affärer med, han påminner mycket om Torsten Jansson, och ni som känner mig vet att jag gillar Torsten, och hans inställning.

Go Maths, Go Maths!! Jag kommer satsa pengar i dina kommande projekt! Jag tror på dig och hoppas du lyckas framöver!

Läs mer om Maths uppgörelse med Carnegie...