18 mars 2009

Börsen & Portföljen idag

Börsen har återigen haft en dag runt nollstrecket. Min portfölj gick upp 0,3% tack vare en uppgång i XACT Bear. Börsen öppnade kraftigt upp, men gick ner ju längre tiden gick på dagen. Nu ikväll har Dow Jones återigen gått upp, och vi får sannolik ett liknande mönster imorgon. Det börjar upp, och stannar runt oförändrat. Det är min gissning i alla fall.
Jag ligger tills vidare kvar i både BEAR och Karo Bio. Karo har idag varit oförändrad, alla väntar på kommande nyheter och omsättningen är låg. Det är två dagar kvar på börsveckan, och jag och många med mig hoppas på nyheter i slutet av veckan.

Bankerna fortsatte gå starkt, och de har ju fått otroligt mycket stryk i början av året, men jag är fortsatt rädd för bakslag där. Baltikum kan bli riktigt dyrt, och mer negativa nyheter lär komma, förr eller senare...

läs mer om börsdagen på affärsvärlden.se