6 mars 2009

All-in i Karo Bio

Jag ökade redan igår innehavet i Karo Bio med cirka 30%. Ökade idag återigen i Karo Bio med cirka 5% "på toppen". Nu ligger jag ganska nära "all-in" i Karo Bio i min aktieportfölj. Jag har fortfarande en liten buffert i form av likvida medel i depån, men inte tillräckligt för att kunna ta några andra positioner kortsiktigt.

Karo Bio bör kunna presentera ett flertal nyheter inom kort som är kursdrivande, och i nuvarande börsklimat så vet jag ärligt talat inte vad jag skulle satsat på annars. I princip allt är undervärderat, men det finns en stor osäkerhet i marknaden, och risken för ytterligare nedgångar är överhängande.

Karo Bio kommer den 27 Mars att presentera sitt eprotirome-projekt inför "eliten" inom Kardiologi i Californien, man kommer i samband med det presentera alla testresultat i en ansedd branschtidning.

Deras KB3305 substans ska också presenteras efter en lyckad FAS1-omgång. Detta kan vi vänta oss redan nu under Mars, i samband med bokslutet sa man från företaget att information om KB3305 skulle komma "i mitten av Mars". Jag hoppas faktiskt att det innebär redan nästa vecka...

Även deras internta ER-beta projekt verkar gå bra, och även där kan vi inom kort vänta oss positiva nyheter. Detta är ett område många läkemedelsbolag prioriterar numera och här kan vi förvänta oss samarbeten innan bolaget går in i kliniska prövningar.
Redeye har idag fredag gjort en uppdatering av deras analys av Karo Bio.

Eftersom Karo Bio gick upp cirka 5% idag gick min portfölj också bra. Portföljen kan ju de närmsta dagarna likställas med utvecklingen för Karo Bio. En mer detaljerad portfölj genomgång varje börsdag återkommer jag med när jag gått ner i Karo Bio igen, men som det ser ut nu kommer jag att ligga tungt i Karo Bio hela Mars i alla fall initialt.