17 januari 2009

Börsen V3

Ja, börsen har ju gått ner i veckan, men jag har faktiskt klarat mig riktigt bra. Kommer att skriva om mina innehav senare, men ligger relativt tungt i Karo Bio sedan några veckor tillbaka. Har en del New Wave, har dock minskat det innehavet senaste två veckorna efter en snabb uppgång.
Idag köpte jag in mig tungt i Hexagon. Aktien har tappat över 25% på en vecka, de släppte en vinstvarning i början av veckan, och visst ska den straffas för det, men inte så mycket som den gjort denna vecka. köpte idag med ett snitt på 31,50kr. Tror på en snabb rekyl upp mot 35kr, sen säljer jag, eller kanske ännu tidigare.

I helgen ska jag försöka lyssna på ett inspelat analysmöte med JP Morgan som Genmab hade i USA i onsdags. Genmab är ett otroligt intressant biotech företag som är noterat i Danmark, de har många projekt som kommit in i sena faser, och uppköpsrykten kommer med jämna mellanrum. Senast i veckan fick aktien två positiva analytiker-rekommendationer.

Totalt har min portfölj gått upp cirka 7% under v3. Det är ett godkänt facit när Börsen totalt har "rasat" 7 börsdagar i rad... Min portfölj har stigit med över 150% sedan årsskiftet faktiskt... Det är kul :-)