17 januari 2009

Sälen v3 med familjen

Vi körde en "5-dagarsvecka" i Sälen med familjen, mina föräldrar, Kerstins föräldrar samt min syster & hennes kille Andreas. Det har varit en toppenresa! Igår var sista skiddagen. Det blev 4 åk i perfekt väder med 7-8 minusgrader och relativt nypistat!

Jag har inte åkt mycket skidor denna veckan, utan mitt fokus har legat på Alexander, han är 4,5 år och det är första gången han är i fjällen (inte sista hoppas jag). Han har gått på skidskola några dagar (var inte jättesugen på det...), efter det så har vi åkt med sele på eftermiddagarna, det är ju grymt bra! Innan selen införskaffades av min snälla mamma Bea så åkte jag med honom mellan benen, men då la han all tyngd i mina armar, så då behövde han inte ha balansen i kroppen själv, dessutom blev jag enormt trött av att åka framåtlutad med hans tyngd att hålla upp samtidigt som man skulle ploga... :-) Är väl inte mest vältränad i hela världen... haha...

Men men, det var en kul resa, väldigt lyckad, alla verkar nöjda.