20 januari 2009

Börsen idag...

Haha, snacka om att vara fel på det :-) Trodde på en uppgång initialt idag, det blev fel kan man säga... Räddade dock hem en liten vinst på mina Bull eftersom jag sålde tidigt i förmiddags. Men istället för 1,81% i vinst som de stod i igår blev det cirka 0,5% istället...

Men därefter har ju börsen störtdykt, och Bull kan nu köpas 6% billigare ungefär, och det är ganska mycket... Hade hyfsat mycket pengar i den också, så hade jag legat kvar hade det svidit lite...

Karo Bio är ju ett annat innehav jag sitter tungt på. De gick tyvärr också ner kraftigt idag (som allt annat), jag sålde av en del på 9,25 och köpte tillbaka på 9,15. Passade faktiskt (mot bättre vetande?) på att öka innehavet i Karo Bio idag.

Just nu känns Börsen extremt instabil, men när man tittar i backspegeln om 1-2 år så tror jag att dagens nivår är väldigt låga...

Swedbank kan köpas för cirka 30kr... Gått ner 25% på en vecka. Över 80% på ett år..
Hexagon kan numera köpas för drygt 26kr, stora utförsäljningar från credit Suisse idag, kan vara så att Stefan Persson säljer sitt innehav faktiskt, men vi får väl se, det kommer nog en flaggning i Hexagon imorgon eller på torsdag. Det kommer att sätta ytterligare press på aktien, men långsiktigt är jag övertygad om att det är ett bra köp!

Men men, som någon analytiker sa "man känner sig som ett barn i en godisaffär"... Jag förstår verkligen honom, jag tycker det mesta ser billigt ut på lite sikt, men man ska nog inte vara för aggresiv, det är nog tyvärr en bit kvar tills vi bottnat...

Förresten, gick sämre än index för andra dagen i rad... -5% i portföljen idag, Index slutade på -3,87% (OMX30). Men men, nya tag imorgon... Ligger fortfarande cirka 130% + efter årsskiftet, under samma period som Index gått ner 9%.