19 januari 2009

Börsen idag...

Var klart intressant! Jobbade i Karlskrona idag så jag hade möjlighet att titta efter i depån några gånger under dagen. Om vi börjar med förmiddagen så började det upp. Dock gick två av mina innehav ner (Karo Bio & Hexagon), jag sålde Hexagon vid 10-tiden med en mindre förlust (inköpta på 31,55 och idag sålda på 30,60. (Slutkursen i eftermiddags var runt 28,50). Jag minskade också innehavet i Karo Bio under förmiddagen, samt avyttrade hela innehavet i New Wave. Därefter intog jag en kort position i XACT Bear. Efter att ha gjort 4,81% på den så såldes den i eftermiddags och jag köpte istället XACT Bull för pengarna, vid stängning hade Bull gått upp 1,81% från mitt inköp. Sista timmen (när jag hade kommit hem) så följde jag börsen konstant, ökade sista halvtimmen på nytt i Karo Bio, hoppas på en rekyl upp i den imorgon.

Min tajming med Bear&Bull var i det närmaste perfekt idag. Börsen inledde upp 1,2%, då köpte jag Bear. Sedan sjönk börsen till -2% ungefär, då sålde jag Bear o köpte Bull, sen gick Börsen upp o slutade på -1,2%. Totalt sett så har dessa korta affärer gett ganska mycket pengar faktiskt.

Index gick idag ner med 1,2% ungefär, min portfölj minskade i värde med 1,69%. Sämre än index, men då ska man ha i åtanke att jag började dagen med en nedgång i Hexagon på c:a 5% jämfört med i Fredags, Karo Bio gick ner med 7% ungefär, och de var mina största innehav imorse... När jag kollade portföljen första gången imorse var den ner c:a 3%, en halvtimme senare 4,2%. Det var då jag började agera.

Denna typ av trading med Bear & Bull fungerar bra om man har tid att följa börsen lite, dvs om man sitter inne o håller på med dokument osv framför datorn. Är man ute o reser som jag kommer att vara resten av veckan så fungerar det inte lika bra.

Inför morgondagen har jag Karo Bio & XACT Bull i portföljen, jag hoppas på att det öppnar 0,5% upp baserat på att Investor kommit med en hyfsad rapport vid 08-tiden. Därefter så indikerar USA-terminerna en uppgång inför Obamas tillträde till Presidentposten. Jag avvyttrar eventuellt Bull under eftermiddagen imorgon när jag är på vårt kontor i Sthlm.

Sov gott! det ska jag göra! (fram till c:a 05.30 då det är dags att gå upp för att inte missa taxin till flygplatsen). Landar i Stockholm lagom till Investors rapport-släpp). Dock hinner jag inte följa börsen så mycket imorgon eftersom jag har massa möten inbokade. (Men min mobil med Wintrade följer alltid med förståss!).