14 april 2009

Karo Bio, New wave & börsen idag...

Ökade mina innehav i både Karo Bio (på 9,75) & New Wave (på 8,35) idag. Karo Bio utökades med drygt 10% och New Wave-innehavet dubblades. Eftermiddagen bjöd sedan på en rejäl uppgång i båda aktierna. New Wave slutade på +18% på 9,55 och Karo Bio slutade upp cirka 6% på 10,20. Det gjorde att min portfölj tog ett rejält värde-skutt idag trots min investering i XACT Bear. Jag sålde direkt på morgonen på 57,55. Med mitt inköp som låg på 58,10 i snitt blev det en liten förlust, men den fortsatte ju rasa hela dagen så jag är glad att jag kom ut på en bra nivå.

Portföljen steg med 6,7% idag. Bästa resultatet på många veckor.

New Wave tror jag starkt på, återigen... Jag tror att NWG kommer att överraska positivt i sin rapport nästa vecka! Men vi får väl se... Ett tungt namn på ordförandeposten hade varit riktigt bra nu! Danske köpte 51000 aktier idag, utan att sälja en enda.

Karo Bio började segt, men Enskildas fortsatta köpfest gjorde att aktien steg mer för varje timme på börsen. Enskilda fortsatte handla i slut-callen vilket sanolikt (förhoppningsvis) innebär att de inte köpt färdigt. Enligt ngt inlägg på BS så har de handlat för närmare 10MSEK senaste veckan i KARO! AstraZeneca släppte ju också en nyhet i samband med en intervju i WSJ där man uttalade sig positivt om att gå på uppköpsrunda av mindre läkemedelsföretag. (De flesta visserligen större än KARO). Detta tillsammans med ett växande utländskt intresse borde kunna höja kursen framöver på Karo. Vi har ju dessutom flera nyheter i poipen också, den kommande månaden (Epro - artikel, Epro - avtal, ER-Beta - läkemedelskandidat mm).

Intel släppte en rapport som var bättre än väntat, men guidningen framåt var sämre än väntat. Aktien föll på efterbörsen, och sannolikt har vi en sur inledning på börsen imorgon. Men både Karo & New Wave lever sitt eget liv och det finns egentligen inget som säger att de börjar med fallande kurser... Dock så förväntar jag mig vinsthemtagningar imorgon efter den rusning som ägde rum idag! Det är helt okej för min del i alla fall :-)