16 april 2009

Fortsatta uppgångar

Ja, både gårdagen och dagen har varit positiva för min portfölj. New Wave fortsatte gårdagens uppgång på 30% med ytterligare 5% idag. Jag minskade dock mitt innehav med 20% redan igår eftermiddag. Jag glädjs dock av den fortsatta uppgången eftersom jag ligger kvar med 80% av mitt ursprungliga innehav.

Karo Bio är relativt oförändrad, upp något idag tack vare Enskildas fortsatta köplust. Vi hoppas att stora nyheter släpps där inom kort.

Jag gick också in relativt tungt i Swedbank igår vid lunchtid. Köpte på mig en rejäl bunt på 37,20 i snitt. Dagens uppgång var välkommen, köpte på kortspeck inför JP Morgan och Citibanks rapporter. Hoppas Swedbank kan nå 40kr i veckan. I så fall minskar jag nog mitt innehav.

Efter några väldigt lyckade dagar med ganska stor belåning har värdet på min depå nu gått upp med 62% under 2009. Jag hoppas att uppgången fortsätter ett tag till. Morgondagen börjar postivit, det vet jag eftersom bankerna gick upp i USA, och Google släppte en positiv rapport nu efter stängning. Det som får störst inpact på min depå är ju dock den dagen KARO släpper stora nyheter, då kommer min depå att röra sig rejält (upp eller ner)!