12 mars 2009

Karo Bio, Eniro &.. summering av dagen...

Solen har synts till idag, stora delar av dagen faktiskt, riktigt skönt! Morgonen med Hem1 gick bra, bilresan till Lund, och kundmötet gick bra, bilresan hem och mötet med Nicklastorp GK gick bra, och jag hann hem innan Alexander somnade också! Alltså en bra dag :-)

Börsen handlades oförändrat idag till slut. Eniro lämnade temporärt portföljen, jag har gjort en god vinst, och väljer att plocka hem den. (cirka 70% upp sen i torsdags). Kanske är för tidigt att plocka hem vinsten, men väljer att investera pengarna från Eniro i Karo Bio istället.

Jag har alltså idag ökat innehavet i Karo Bio ytterligare. Jag hoppas och tror på ett flertal nyheter kommande två veckorna. Kanske redan imorgon eller på måndag? Inför talet i USA den 27:e förväntar jag mig ytterligare kursdrivande information i form av artiklar i globala läkemdelstidningar/magasin.

Klockan är 23:06 nu, har spenderat senaste två timmarna med att se på Karo Bios presentation från Finacial Hearings Marknadsdag i December, läst artikeln från Bloomberg om att KARO är en uppenbar uppköpskandidat, jag har återigen läst de senaste analyserna från redeye, tittat igenom Carnegies rekommendation mm mm. Allt detta sammantaget gör att jag är övertygad om att den närmsta framtiden kan bli mycket intressant i Karo Bio. Men vi får väl se, man får aldrig gifta sig med en aktie, och just nu är jag i alla fall förlovad med den, så jag får passa mig, risken finns alltid att man blir fartblind och blir sittande med en aktie som man inte tittat på med nyktra ögon... Oavsett vilket så tror jag stenhårt på en spännande resa i Karo resterande del av Mars.

Nu är det dags för sängen. Imorgon blir det en dag i Karlskrona, ska sitta med kalkyler imorgon. Lunchen spenderas inne i stan, ska luncha med Mathias, en god vän. Alltid kul att hinna ses och "snacka lite skit"! Nu är det dags att sova, så man är pigg när börsen öppnar :-)