24 mars 2009

Börsen måndag & tisdag

Min portfölj har i princip varit oförändrad dessa dagar, Karo Bio har inte rört sig mycket. Alla går och väntar på resultat från förhndlingarna angående Eprotirome och Fas1 studien på KB3305.

Börsen i övrigt är svajjig... Dollarn har fallit och därför har inte stockholm följt med USA vid uppgångarna där. De svenska indexen har ju varit "dopade" senaste månaderna av en fallande krona, nu när den tar tillbaka förlorad mark så faller ju börsen naturligt. Dock så stiger ju de andra börserna, vilket innebär att svenska börsen ligger kvar, men inte orkar följa med uppåt. Hade de andra börserna fallit så hade alltså det svenska fallet blivit kraftigare med kron-färstärkningen.

Jag fortsätter min satsning på Karo Bio, jag vet inte riktigt vad jag skulle våga köpa i övrigt idag. Följer dock Hexagon, Eniro, New Wave och några till på nära håll.