31 mars 2009

Börsen, Karo & Portföljen idag

Ja, ännu en dag till ända. Satt med en offert till 00.40 igår natt, fortsatte idag, var klar vid 18-tiden. Nu är den levererad via e-post till kund.

Börsen började ju bra idag med Karo Bios pressrelease angående KB3305. Resultatet var bättre än jag hade vågat hoppas. Deras uttalanden är verkligen kaxiga. Den började starkt, öppnade upp mot 11.10-11.20 för att sedan falla tillbaka, i princip hela dagen för att sluta på 10.20. Nedgång idag alltså, på en dag med kanonnyheter. Logiskt? Nej, kanske inte... Men uppgången på cirka 14% igår var orsakad av att alla "visste" att resultatet skulle komma idag. Därför valde många att plocka hem vinster idag.

Nordnet var största nettosäljare, och Avanza största nettoköpare, dvs mycket traders som varit inne kortsiktigt. Jag valde faktiskt direkt i morse att sälja av 25% av innehavet. Jag fick 10.90 för dem. Anledningen är inte att jag tror mindre på bolaget, utan ett försök att kunna sälja en del av innehavet på en tillfällig topp för att senare kunna köpa tillbaka på en lägre nivå, farligt.. jag vet, men jag chansade lite, det är ju bara 25% av innehavet...

Jag gick senare under dagen in i Net Insight. De har presenterat många intressanta nyheter senaste tiden, och för dig som följer bloggen så vet du att jag spekulerar i ett uppköp under våren av Net Insight. Idag presenterade de affärer både i Östeuropa och Korea.

Min portfölj gick idag ner 0,4 totalt, vilket ju är sämre än index, men efter en uppgång på 14% igår så är jag ändå ganska nöjd med denna veckan :-). Portföljen ligger cirka +30% under 2009, och det får jag väl vara nöjd med tills vidare. Jag tror dock att Karo Bio relativt snart kommer att öka markant i värde, och kanske så även Net Insight? Hur länge ska NETI få "härja fritt" med sina upphandlingar för DVB-T nät? Net Insight tar ju prestigeorder på prestigeorder... Cisco har väl den största krigskassan av samtliga IT-bolag där ute? Såg att Google också startat ett Venture Capital bolag nu... Förr eller senare får NETI en industriell ägare, det är jag tämligen övertygad om.

Jaja, nu är det dags att sova... Imorgon är det dags för ännu en dag i vår-solen!