21 februari 2009

Melodifestivalen ikväll

Är ingen stor fan till årets Melodifestival, det måste jag nog erkänna.. För det första så tycker jag om udda humor, men programledaren Petra Mede är ju grymt felplacerad? Hon är kul i Parlamentet osv, men programledarrollen i Melodifestivalen klarar hon verkligen inte av! I love Kristian Luuk, jag vill ha tillbaka honom!! Det var ju han och Björn Gustavsson som gjorde förra årets festival sevärd!

För det andra... Bidragen jag hörde ikväll var verkligen ingen höjdare, jag saknar "riktiga" schlagerlåtar! Var är Carola, Lena PH, Charlotte Pirrelli mfl..? Alla upptempolåtar? Det är ju för fasen bara ballader i festivalen... EMD var ju bra i alla fall, glad att de gick vidare!

Hur man kan sjunga på grekiska i en svensk deltävling är för mig en gåta, men visst, det är ju det oförutsägbara som gör livet värt att leva... Men hallå? Tänker jag fel? Ja kanske, men jag tycker att bidragen ska sjungas på svenska eller engelska, inga andra språk, tyck annorlunda om du vill, men det är i alla fall min åsikt.