21 februari 2009

Johan Lindgren drar till Indien

Jag är normalt sett väldigt sparsmakad med inlägg som berör Telenor, företaget jag jobbar på, men i veckan blev det officiellt att Johan, vår VD drar till Indien för att som CFO vara med och starta upp vår verksamhet där. Jag har inte jobbat nära Johan, men haft förmånen att vid ett flertal tillfällen ha honom med på olika kundbesök, och jag måste säga att jag gillar Johan, han har lätt för att ta folk, är otroligt kompetent som ledare, och med sin bakgrund har han självklart förmågan att styra och leda företag genom ruffa ekonomiska tider.

Det ska bli väldigt spännande att följa hans framfart i Indien, och jag personligen är övertygad om att vi kommer att "rocka fett" i Indien, vi kommer att visa alla tveksamma "förståsigpåare" att vi, Telenor gjorde helt rätt som gav oss in i denna gigantiska marknad!