25 februari 2009

Börsen & Portföljen idag

Börsen började kraftigt uppåt idag efter Dow Jones & Nasdaqs starka uppgång igår. Bankerna, och framför allt Swedbank fortsätter att gå dåligt. Frågan är var botten finns? Swedbank är ju EXTREMT lågt värderad nu... Vågar dock inte röra aktien än...

Mina innehav hade totalt sett en ganska bra dag, Karo Bio har fått talartid i USA, på ett av världens viktigaste forum för kardiologi i slutet av Mars. Kursen gick upp på nyheten, men pressades i vanlig ordning tillbaka av DBL som även idag sålde cirka 80.000 aktier, utan att köpa en enda...

Ett bud brukar räknas fram med en premie i förhållande till kursen senaste två veckorna innan budet, i vissa fall är det så i alla fall. Undrar om det närmar sig ett bud? Spännande är det i alla fall, Mars lär blir en spännande månad med Karo Bio i portföljen!

New Wave hade ytterligare en dålig dag på Börsen, Enskilda säljer ut även idag. De är överlägset största säljare både igår & idag. Frågan ärnär de sålt klart? Handelsbanken släppte en analys i eftermiddags lite innan 17.00, där man sätter riktkursen till 9kr (upp 25% från dagens slutkurs), och räknar med att risken för nyemmision har minskat. Skulle konjunkturen vända så kommer NWG att vara en riktig vinnare närmsta åren!

RIMM slutade upp 8% igår i USA, idag fortsatte den upp, jag sålde faktiskt innehavet idag efter ytterligare 1% upp. Jag minskar risken i portföljen nu, eftersom jag inte vet åt vilket håll börsen pekar... Jag ligger fortfarande rejält plus detta året, men börsläget är extremt svårt att navigera i för tillfället...

Just nu har jag Karo Bio & New Wave i portföljen. Det är enda aktieinnehaven just nu. I övrigt ligger jag likvid.

Börsen gick ner 0,10% idag.
Min portfölj gick ner 1,1% idag pga nergången i New Wave.