24 februari 2009

Börsen & Portföljen idag

Har jobbat hemifrån idag, hade feber när jag gick o la mig igår, varit "hängig" hela dagen, men är lite piggare nu på kvällen. Mest suttit o mailat, läst igenom avtalsförslag och förberett lite powerpoint-material.

Börsen har ju rört sig runt nollstrecket, Börsen slutade nu precis ner -0,18. Värdet på min portfölj är i princip oförändrat idag, Hexagon har gått upp, Karo Bio är oförändrad, New Wave har gått ner och RIMM har gått upp.

Nu sent på eftermiddagen så har jag gjort lite förändringar, jag har minskat risken i portföljen lite. Jag har sålt av Hexagon efter att ha kommit ut plus minus noll. Jag har utökat innehavet i New Wave med cirka 30% för att snitta ner inköpskursen. Jag har nu ett snitt på cirka 8,2kr.

Innehavet i RIMM har också minskats med 30% idag, mest för att kunna ha handlingsfrihet om börsen fortsätter sin kräftgång nedåt. Jag gör dock inga förändringar i Karo Bio, det kommer nyheter gällande den aktien, och jag vågar helt enkelt inte minska det innehavet just nu.

Snart är det dags för Champions Leauge, Inter ska spöa Manchester United ikväll! Ska se matchen på Olearys med några vänner.