24 februari 2009

Årets förlovning självklart, men 4 timmars nyheter?

Har ju som jag skrev tidigare jobbat hemifrån idag pga feber. Jag har suttit och jobbat, men haft TV:n på i bakgrunden. Tror TV4 har sänt live sedan 13-tiden eller liknande? Jag tror jag hörde samma inlägg säkert 15 gånger under eftermiddagen.... Ibland undrar jag över hur media tänker, och TV4 har ju idag fyllt över 4 timmars direktsändning med korta intervjuer och ett fåtal inslag som man sänt om o om o om o om o om igen....

4 timmars live nyhets-sändning har det ju inte varit sedan Tsunamin och 11 September? Jag tycker absolut man ska berätta om denna spännande händelse, men man får väl ändå vara lite balanserad...

Det är ju i alla fall jättekul att de äntligen får förlova sig, det kommer garanterat att ge positiva effekter på Sverige som land, det ger en bra vitamininjektion till oss i Sverige, det kan behövas i dessa dagar av varsel, finanskris och mycket mer...

Jag tycker Daniel klarade första dagen som "officiellt" kunglig riktigt bra, det jag hört honom säga är väl avvägt och framfört på ett proffsigt sätt. Som kunglig så kommer han tvingas avveckla sin affärsrörelse och alla investeringsprojekt, det tycker jag är lite tråkigt, men är övertygad om att han även framöver kommer att engagera sig i svenskt näringsliv på ett eller annat sätt.

Läs mer på BLT (Blekinge Läns Tidning)
Läs mer om presskonferensen på Svenska Dagbladet

Läs mer på Dagens Nyheter