11 maj 2009

Måndag...

Alexander har varit lite dålig i magen i helgen, så jag jobbade hemifrån idag. Dagen spenderades till stor del i telefonmöten, så det fungerade bra att sitta hemma. Alexander slappade i soffan o kollade film, lekte lite med sitt lego o sov en stund.

Börsen var ju en höjdare idag! Jag låg ju som du vet tungt i Bear, så dagens "ras" var trevligt :-) Jag har dock gått ur innehavet under dagen. Jag har gått in i Ericsson, Hexagon & Kungsleden kortsiktigt. Jag tror att rekylen neråt kommer, men dagens nedgång kändes som en klassisk vinsthemtaging, jag tror det ska upp o vända en gång till innan en större rekyl kan ta vid. Jag ligger delvis likvid för att kunna ta en position när jag ser riktningen senare i veckan. Självklart har jag mina KARO också kvar, orörda.

Jag gick upp totalt 1,5% idag. Anledningen till att uppgången inte blev större var att jag sålde delar av Bear ganska tidigt idag, innan den riktiga nedgången tog fart. Jag har sedan sålt i omgångar, och tyvärr inte allt på dagshögsta :-)

Jag tror vi börjar lite ner imorgon, men tror att vi är tillbaka på blåa siffror innan lunch igen.