1 maj 2009

Börsen veckan som gått

Ja, jag kan bara konstatera att min portfölj utvecklas i rätt riktning. New Wave Group har ju haft en osannolik uppgång, mitt innehav har gått upp med över 100%. Jag har dock avyttrat 40% av innehavet i veckan. Karo Bio har minskats med 30% eftersom Karo-innehavet var opropotionerligt stort i portföljen. Jag har dubblat innehavet i Volvo, även Swedbank-innehavet har dubblats. Jag återigen gått in i RIMM (Blackberry), gick in med en del i onsdags och ökade innehavet med 50% i går torsdag.

Jag har också gått in med en liten chanspost i Precise Biometrics efter intressant info från goda vänner som ligger tungt i aktien. Jag ger den någon vecka i portföljen i alla fall. Möjligt att jag dubblerar innehavet i veckan som kommer om portföljen fortsätter utvecklas positivt.

Min portfölj består just nu av
Karo Bio, 20%
New Wave, 15%
RIMM, 25%
Swedbank, 15%
Volvo, 15%
Precise, 5%
(det blir 95%, men uppdelningen är inte exakt...)
Portföljen ligger just nu cirka +110% för året.