24 april 2009

Vilken börsvecka!

Ja, fredag morgon nu, är på hotellet i Stockholm. Veckan som gått har ju varit rejält intensiv i rapportväg. För egen del var Karo Bios rapport i fokus i onsdags, den blev som väntat, men mottogs med en nedkörning på 10%. Den gick dock upp 3% igår igen. Den dagen räddades av att Swedbank & New Wave gick bra, och trots 10% ner i KB så slutade portföljen bara -0,7 den dagen. Dock halverades Swedbank innehavet.

Igår var det ju dags för Swedbank, och jag är glad att jag halverade innehavet dagen innan rapporten. Nedgången i min portfölj uteblev helt igår eftersom Karo och framför allt New Wave gick väldigt bra. Jag ökade 20% i New Wave igår också faktiskt, och nu på morgonen så har de rapporterat ett kvartal som var bättre än analytikernas förväntningar på alla punkter. Jag hoppas den handlas upp idag, detta innehav känns mer o mer som ett långt innehav faktiskt.

Jag ligger totalt cirka +50% under 2009, och hoppas att den siffran ska öka ytterligare i närtid. Idag har Karo bolagsstämma, och jag hoppas att det kommer uttalanden mm som stödjer mina tankar på uppköp alternativt avtal i samband med det.

Min portfölj består just nu av (ungefär..):
50% Karo Bio
35% New Wave
15% Swedbank

Jag tror jag ligger kvar stabilt idag, börsen kan dock bli skakig, både Telia, Volvo, SEB mfl har rapporterat, och framför allt Volvo var ju klart under förväntningarna, det kan bli en körare neråt på Börsen idag faktiskt, men vi får väl se. Dow & Nasdaq slutade ju klart högre än vid Sthlm stängning igår, så det kan hjälpa oss i inledningen i alla fall.