6 april 2009

Börsen & Karo Bio idag

Karo Bio har haft ytterligare en dag med röda siffror. Jag minskade mitt innehav med 30% redan imorse på 9,05. Det är som tidigare ingen förändring av min syn på aktien, men den är väldigt svag, och vill inte ligga med för stort innehav om den söker sig söderut. Jag gick ganska tidigt idag in i XACT Bear också. Börsen har varit otroligt stark i en vecka nu, men det borde komma en eller flera dagar med röda siffror inom kort. När jag kollade ikväll så låg jag +3,5% redan på det innehavet. Det är självklart inget långsiktigt innehav, men kortspeckar för en liten nedgång i slutet av veckan. Jag kommer sannolikt sälja XACT Bear innan helgen igen. I övrigt ligger jag fortfarande utanför. Tycker läget är väldigt svårbedömt.

Portföljen ligger tyvärr bara +3% under 2009 nu, det är tungt, men kan härledas till Karo Bios kräftgång. Detta är alltså första dagen som jag ligger sämre till än Index sedan November 2008. Jag hoppas att detta är en tillfällig "formsvacka", men den som lever får se :-)

Dow återhämtade sig lite i slutet idag, tror vi får se en öppning på +0,5% imorgon, sen får vi väl se var det tar vägen...