19 mars 2009

Tråkig börsdag idag! Karo Bio tråkig!

Allt gick upp... nästan... Karo Bio gick nämligen ner 0,5%! Jag vet att det inte spelar någon roll i långa loppet, men det är tråkigt att sitta med aktier som rör sig i negativt territorium när övriga börsen går bra. Swedbank fortsätter övertyga, jag tror dock fortfarande att "Baltikum-spöket" kommer tillbaka någon gång till innan vändningen kommer på allvar. Kvartalsrapporten för Q1 lär innehålla höga kreditförluster, och jag tror att investerarna kommer att bli nervösa inför rapportsäsongen i April, tror därför chanserna för en nedgång i slutet av månaden är ganska goda. Ligger dock utanför Bear nu.

Portföljen gick ner cirka 1,3% idag. Jag sålde XACT BEAR tidigt imorse, men eftersom index rusade i förmiddags så lyckades jag precis komma ut innan jag låg minus. Tjänade bara 1% på innehavet. Ökade senare mitt innehav i Karo på 10,80. Eftersom Karo slutade på 10,65 så blev nedgången i portföljen lite större än den borde en sån här dag.

Imorgon tar vi nya tag, hoppas återigen på en positiv nyheter inför öppningen :-) "Det sista som överger en är hoppet".. Jag har förresten mailat Per på Karo Bio två gånger senaste veckorna, men fortfarande inte fått någon respons på mina mail. Karo brukar generellt vara duktiga på att svara på mail. Ett uteblivet svar får mig alltså att börja fundera på orsakerna bakom uteblivna svar... Det var inga konstiga frågor jag mailade. Det handlade om uppdatering av "största ägare" på hemsidan, en fråga om innehaven som syns på hemsidan inkluderar ev innehav i kapitalförsäkringar, om tidplanen för KB3305 fortfarande gäller som tidigare kommunicerat osv. Alltså inga "farliga" frågor, tyckte jag i alla fall... Men men, får väl vänta o se...