13 mars 2009

Karo gick bra idag...

Dagens börs blev avvaktande, och med en dragning nedåt. OMX slutade cirka 0,8% ner. Flera bankaktier rekylerade neråt idag efter stora uppgångar under veckan. Det är helt naturligt med vinsthemtagningar efter denna typ av snabba uppgångar.

Karo Bio gick som "vanligt" mot strömmen, Karo gick upp drygt 3% på en i övrigt fallande börs. Handeln var avvaktande, och Nordnet & Avanza dominerade handeln. Mot slutet märktes en vilja att komma in i aktien innan helgen, den gick därför upp 15 öre sista kvarten.

Nästa vecka är det "Karo-vecka" hoppas och tror jag. Jag tror på en eller flera positiva releaser nästa vecka faktiskt. Vi får väl se om det blir "grav-öl" eller Champagne i glaset nästa helg :-)

Tajminen i Eniro visade sig i alla fall kortsiktigt vara lyckosam eftersom aktien föll 10% idag, och jag sålde ju igår :-) Dock är Eniro extremt lågt värderad, och jag kommer att gå in i akten inom kort igen.

Mina "favoriter" som jag följer är primärt:
- Karo Bio (självklart)
- Swedbank
- Hexagon
- Eniro
- Net Insight
- Sintercast
- Electrolux
Utöver dessa är det cirka 50 aktier jag följer dagligen.

Min börsbevakningen består till stor del av att...
- Läsa Dagens Industri varje morgon
- Läsa DI.si i mobilen 5-10 ggr per dag
- Kolla igenom alla pressmeddelanden varje kväll
- Se intervjuer på Financial Hearings
- Läsa bolagsrapporterna
- Se på DITV varje kväll