16 mars 2009

Karo Bio, XACT Bear, Börsen & Portföljen idag

Varit en lugn dag på börsen, Uppgången höll i sig hela dagen, och index slutade upp cirka 2%. Jag minskade innehavet i Karo Bio med cirka 15% på 10.70-10.80. Det gjorde jag ganska tidigt idag. Efter det låg jag lågt. Gick dock in i XACT BEAR i slutet av handelsdagen. Portföljen består just nu av 70% KARO & 30% XACT BEAR. Nu klockan 20.30 är Dow Jones på väg ner, och det är ju kul :-) XACT Bear går ju upp med 1,5 x börsens nedgång, det finns alltså en inbyggd hävstång i denna fond.

Övrigt värt att notera idag är att New Wave fortsatte uppåt. Mycket starkt! Jag tror att fonderna börjat köpa på sig faktiskt, tror det kommer en rejäl körare uppåt i New Wave snart. Aktien kan mycket väl gå upp 50% på några veckor om börsklimatet är positivt.

Eniro fortsatte också upp. Det känns dock som att det kommer en rekyl neråt snart i den aktien. Jag ska försöka plocka upp den på runt 5kr igen om jag lyckas :-)

Hexagons strategichef har sålt i princip hela sitt innehav på 1,3 miljoner aktier, förväntar mig information från bolaget på anledningen till detta. Privata anledningar? Ska han sluta? Eller tror han inte på sitt bolag?

Jaja, den som lever får se, imorgon hoppas vi på nergång med 2-3%!! Som vanligt brukar ju KARO gå upp när Börsen går dåligt i övrigt. Och vem vet, det kanske kommer ett pressmeddelande? Hoppas hoppas hoppas.... Förresten, min portfölj gick upp med cirka 2% idag.