10 mars 2009

En lång härlig dag snart slut...

Nu är klockan lite över 23 på kvällen, har varit hemma ungefär en timme.

Dagen började som planerat med kaffe i bilen på väg ner mot Skåne. Istället för ett förmiddagsmöte i Trelleborg tog jag ett möte innan lunch i Lund, för att därefter ta mötet i Trelleborg direkt efter lunch istället. Både mina kundmöten gick bra, och vi hade många bra diskussioner faktiskt. Det man dock får ta till sig är att många kunder har det tufft idag, med tuffa marknadsvillkor och en väldigt låg efterfrågan i vissa sektorer.

Efter Trelleborg hann jag med en Latte i Malmö med en gammal god vän, som även är en kollega på Telenor. Man har alldeles för lite tid att sitta ner med sina kollegor, så idag passade jag på att hinna med en kaffe i alla fall.

Efter det har jag hunnit hälsa på föräldrarna i Fjälkinge utanför Kristianstad, få håret klippt (har kapat massor av hår idag!), riktig sommarfrisyr nu faktiskt, jag hann med en kaffe och lite diskussioner angående ett eventuellt projekt med uterum också innan det var dags att rulla hem från Skåneland till Blekingeland igen.

Börsen har ju exploderat mer eller mindre idag, och USA har ju fortsatt uppåt. Det är positivt. Jag tror vi börjar närma oss botten, men är inte säker på att vi sett den än. Jag gläds i alla fall åt att mina Eniro gick upp 15% idag, vilket innebär en vinst i Eniro på drygt 10.000kr på 2 dagar. Det är ju bra :-) och jag har inga planer på att sälja de närmsta veckorna.

Karo Bio rörde sig inte idag, och det är helt naturligt, vid denna typ av börsdagar flyr kapitalet till bank & verkstad, speciellt eftersom vi hade en uppgång på 5% igår. KARO följer väldigt sällan index, det är ofta Karo går upp på "dåliga börsdagar" och ner när övriga börsen stiger. Jag hoppas dock på kursdrivande nyheter inom kort nu, och varje morgon är lika spännande nu faktiskt, nu är vi nära!!

Snart dags att sova, fakiren lyfter 06.30 mot ett vintrigt Stockholm, själv satt jag i bilen idag och fick använda solglasögonen! +6gr och sol, underbart på "västkusten" i Skåne idag! (Dock regnade det 30 minuter senare, men man får vara glad för det lilla :-)