20 februari 2009

Börsen & portföljen idag

gick ner, ner i källaren :-) Ja, tyvärr blev det en dyter dag på börsen. New Wave rapporterade, de kom med en ok rapport, lägre vinst än väntat, men med bra framtidstro. Aktien rasade inledningsvis över 10%, för att sedan vara upp 7% för att sedan vända ner o sluta på -7%. 

Karo Bio var relativt oförändrad, ner ngn tio-öring bara. Hexagon rasade ner till 37kr idag, cirka 7%. Det var något oväntat, men hela verksatsindustrin fick stryk pga SAAB idag. 
Index slutade ner cirka 3,5% och min portfölj slutade ner knappt 4% totalt idag. 

Min portfölj ligger fortfarande rejält plus på året, men har gått ner relativt kraftigt tyvärr senaste veckan. Men men, efter regn kommer sol, det hoppas i alla fall jag på :-)

I eftermiddags ökade jag i Hexagon, sålde av lite i New Wave, oförändrad i Karo Bio, ökade lite i RIMM i USA, där tror jag att det är köpläge faktiskt, RIMM har fått myket stryk, och det är kul att bottenfiska :-)