16 februari 2009

Börsen & portföljen idag, Karo Bio, Swedbank mm

Har inte hunnit följa Börsen speciellt mycket idag, har kollat via wintrade några gånger och läst mobil.di.se vid några tillfällen. Trenden är ju totalt sett avvaktande, inte omöjligt att vi ska ner lite till i det korta perspektivet. 

Jag har minskat innehavet i Karo Bio, det gjordes redan i fredags, men har inte hunnit skriva om det förren nu. Swedbank är oförändrat, och där ligger jag fortfarande plus. Karo Bio har dock sjunkit under min snittkurs som ligger på cirka 10,40kr. Imorgon har jag lite tid mellan 09-10, så då kommer jag att försöka följa börsen lite grann.

Karo Bio idag: nedgången från tidigare toppnoteringar fortsätter, Nordnet & Avanza fortsätter dominera säljsidan, och det tyder dels på att det är en del stopplossar som släpper, en del tvångsförsäljningar och en del småsparare som hoppades på "det stora klippet" snabbt och nu hoppar av i brist på långsiktighet. Om/när avtal eller uppköp kommer blir det många kvar på perrongen, det är ju helt klart. Jag ligger dock kvar. Jag tror fortfarande på att ett avtal är nära förestående och att Karo Bio har en strålande framtid.

Swedbank har ju fallit tillbaka efter rapporten, men jag är övertygad om att aktien på sikt kommer att stiga, jag ligger lågt och avvaktar, när jag kommer hem från Barcelona får jag analysera läget djupare där.

Portföljen backade cirka 3% idag pga Karo Bios fortsatta nedgång. Portföljen har nu gått ner cirka 15% sedan toppnoteringen för några veckor sen, det är dock +120% sedan årsskiftet ungefär. (har inte exakta siffrorna här, så är lite osäker på procentsatserna, men det är ungefär så det ser ut i alla fall).