4 februari 2009

Börsen igår & idag, Karo Bio, Hexagon, Swedbank mfl

Igår slog jag index rejält eftersom JP Morgan fortsatte sin köpräd i Karo Bio. Idag har dock aktien fallit tillbaka och den är i princip oförändrad de senaste dagarna nu. Dock går vi in i en spännande period. På fredag är det dags för rapport, och på måndag är det dags för presentation på en konferens i USA. Det är mycket spännande dagar, och jag räknar med att vi får mycket matnyttig information de närmsta dagarna.

Sålt av Hexagon med en liten vinst, likaså Swedbank. Båda aktierna gick ju starkt idag, och jag kände att jag ville säkra vinsten. Är mycket osäker på hur Swedbank går närmsta veckorna, det lär ju komma nyemmisioner från både SEB & Nordea nästa vecka, det lär sätta press på banksektorn på nytt. dock är bankerna nere på låga nivåer, så jag vet inte... Tar eventuellt in Swedbank nästa vecka igen.

Hexagon har också gått bra idag, upp över 6%, rapport på fredag, kan gå precis hur som helst. Ligger utanför nu, vet inte om jag ska kortspecka inför rapporten eller ligga lågt till måndag. Vi får se, bestämmer mig sent imorgon eftermiddag.

Ökade lite i New Wave igår, idag har jag inte gjort några förändringar i det innehavet.

Igår var portföljen upp lite drygt 4,2%. Idag var den ner 3,1% (samtidigt som Börsen gick upp 3,5%...) Jag har dock totalt sett klarat mig väldigt bra i Januari och början av Februari. Sedan årsskiftet så är portföljen upp c:a 155%. Mycket tack vare flyt i positionerna, samt utnyttjande av belåning i en del korta innehav. Belåning är ett riktigt bra instrument om man använder det på ett kontrollerat sätt. Nu ser jag fram emot börsen imorgon.