2 februari 2009

Börsen idag, SEB, Karo Bio, Swebank, Hexagon, New Wave mfl

Börsen idag har ju som man vant sig vid gått ner igen :-) Mina innehav klarade sig riktigt bra förutom Swedbank som rasade med 7%. Anledningen till raset fick jag för cirka 15 minuter sen. Enligt morgondagens DI så är SEB-banken igång med sin nyemmision på mellan 15-20 Miljarder. Det är självklart därför (bland annat) banksektorn gick tungt idag. Institutionerna fick redan förra veckan erbjudande om att teckna sig, Investor ska ha garanterat 30%, även Goldman Sachs och Morgan Stanley är med. Mitt innehav i Swedbank är inte så stor, minst av mina nuvarande innehav faktiskt, men funderar på att öka imorgon om den faller ytterligare.

Hexagon höll emot bra idag, jag ligger några tio-öringar back på den, men den känns ändå trygg, jag tror den kommer att klättra relativt snabbt om klimatet förbättras framöver.

Karo Bio gock ju upp 21% i fredags, det följdes upp med en nedgång på 4% idag, det är helt okej tycker jag eftersom det inte presenterades någon nyhet. Spännande vecka nu. Rapport på fredag och Bioteknik-event i USA nästa vecka. Jag hoppas på ett positivt nyhetsflöde i samband med dessa händelser.

New Wave är inte mycket att säga om, den föll lite under väldigt låg omsättning, den hade lika gärna kunnat sluta plus. Som jag skrivit tidigare, det är svårt att komma in med större poster, omsättningen är väldigt låg. Men detta är en av årets raketer, hoppas Torsten visar var skåpet ska stå i rapporten om 3 veckor!

nu ser vi fram emot morgondagen, det lär öppna neråt med press från bankerna, men Dow Jones slutade 0,7 högre än vid stängning i Sverige, så många aktier kan tillomed öppna upp (hur konstigt det än låter :-)

Min portfölj gick ner cirka 4% idag, dvs sämre än index, Swedbank tygnde, likaså Karo Bio.