27 januari 2009

Karo Bio, Hexagon, New Wave, Swedbank, RIMM

Gjort en del förändringar sen jag skrev sist. Igår minskade jag mitt innehav i RIMM lite eftersom jag inte ville ligga för tungt inför Verizons rapport idag. När rapporten väl kom på eftermiddagen så var den positiv, och jag fick se mitt innehav stiga med över 6%. Dock har dollarn fallit lite, så min vinst blev något mindre. Innehavet i RIMM är nu avyttrat.

I övrigt så har jag idag köpt Hexagon, Swedbank, Net Insight & en liten post i New Wave Group. Innehavet i Karo Bio minskades med 20% för att få loss likvida medel för de andra investeringarna.

Jag har egentligen inte följt börsen så mycket idag, suttit i möte med kund hela dagen, men på vägen ner till Lund, och på väg hem så hade jag koll via Wintrade som vanligt. Jag hann med köpen på förmiddagen. Det gjorde att jag kom in lite fel (läs högt) i Swedbank, men eftersom bankerna gick bra i US ikväll så lär jag ligga på plus imorgon.

Hexagon borde bottna snart, och ju fler statliga investeringsprogram som körs igång, desto bättre.

New Wave tror jag starkt på, men det är som sagt svårt att komma in med en större post, det finns inte många säljare...

Net Insight är en liten chansning, tror dock de kan överaska positivt, de är världsledande och har en bra kassa, gör dessutom vinst och ökar den för varje kvartal. Tror dock inte Q4 föranleder något rally, men det är en kul krydda i portföljen. Vet dock inte hur lång jag blir i aktien. (det är en gammal bekant som jag handlat i sedan 90-talet, så jag känner företaget väl).

Swedbank är självklart också en chansning, men skulle rapporterna börja trilla in bara lite bättre än väntat så är potentialen uppåt svindlande... Men men, den som lever får se... Kanske säljer imorgon igen om jag får en fin uppgång..

Portföljen slutade +0,8% idag, och det är ju bättre än Index som slutade +0,1% så idag får jag vara nöjd :-)

Återkommer imorgon, sov gott!