31 januari 2009

Börsen torsdag & fredag. Karo Bio, Hexagon, Swedbank, spännande!

Har ju som skrivit tidigare varit utan möjlighet att skriva längre inlägg några dagar. Har inte hunnit handla speciellt mycket med aktier heller... Men Karo Bio har ju utvecklats väldigt väl. Jag har funderat mycket på rusningen i fredags, 21% upp utan nyheter är ju lite underligt. Etrade var största köpare, över 400000 aktier netto. Undrar om det är någon större investerare som gömmer sig bakom Etrade? Det är garanterat amerikanerna som är inne o handlar, frågan är bara varför.

Är det någon som sett artiklen som ska tryckas i ngn känd läkemedelstidning? Är det någon som vet att ett uppköp är på gång? Troligen får vi svaret redan på måndag eller tisdag. Kommer det inte en nyhet så lär den falla tillbaka, men jag är inte så rädd för det faktiskt, något är på gång, det är jag ganska övertygad om!

Swedbank är tillbaka under 30kr, det borde vara ett bra köpläge, jag tror att jag går in lite tyngre under veckan som kommer. Även Hexagon är intressant, den har definitivt bottnat nu, efter en grym nedgång, det är jag nästan säker på (om inte börsen fortsätter falla 20-30% till förståss). Stora insiderköp i Hexagon ger också trygghet i en sådan investering.

Fredagen var riktigt bra för portföljen, en uppgång på 8,69% på hela portföljvärdet, trots en nedgång i Swedbank, Hexagon & New Wave. Det är bra :-)

Återkommer med mina sedvanliga aktiekommentarer på måndag.